מטיילים קרוב לים: נתניה עיר של טיילת

"רוצה איתך הלילה לטיילת. רוצה איתך הלילה אל החול. רוצה להתפנק איתך, כילד, בתוך סינור החושך הכחול... נשב, ילדה, המים רגועים ובאוויר - ריחות געגועים... רוצה לשאת ביד את סנדלייך. רוצה לרוץ בשניים, יחפים. רוצה ללחוש עם כל גלי המיים את שמך - את שמך באזניהם של הצדפים... נשב, ילדה, המים רגועים... רוצה לנשום אשמורת מאוחרת. רוצה לשמוע איך הים פועם. ואיך ליבי עונה לו חרש חרש, ואיך עולים שניהם על גדותיהם... נלך, ילדה, המים כבר גואים ועוד מעט נוצף געגועים..."

נתניה זכתה בעבר לכינוי "בירת השרון" בגלל מיקומה האטרקטיבי בין הים לשדות ולמרחבים. לנתניה יש רצועת חוף ארוכה וייחודית המאופיינת ברובה במצוק המתנשא לגובה עשרות מטרים מעל לשפת הים מה שהופך את הטיולים הרגליים בטיילת נתניה לאין ספור נקודות תצפית נפלאות לים התיכון.
נתניה טיפחה והקימה שורה של טיילות מסוגננות ומטופחות להפליא – מדרום ועד צפון העיר באורך כולל של כ-8 קילומטר. רצף הטיילות של נתניה הוא הארוך ביותר בארץ ישראל והוא אף חלק ממסלול ההליכה הלאומי – “שביל ישראל.
הטיפוגרפיה הייחודית של העיר המורכבת מחופי ים ומצוקי כורכר אפשרה הקמה של טיילות חדשות המהוות פארקים בפני עצמן וכוללות היצע נרחב של מתקנים – יצירות אמנות ופסלים סביבתיים, המעניקים ייחודיות ואופי אישי לכל טיילת וטיילת בעיר.

מוזמנים לחלוץ נעליים, ללכת יחפים, מחויכים, יד ביד ולהצטרף אלינו לטיול בין טיילת לטיילת.
הכנו לכם מדריך טיילת לשהות הרומנטית שלכם אצלנו במלון דיוויד טאואר בנתניה. הנה לכם סקירה של הטיילות מצפון לדרום.

טיילת מלכים

טיילת ברחוב המלכים בקטע שמדרום למנחת המסוקים. המדרחוב בטיילת מוצל ומציע מגוון חנויות ובתי קפה. זוהי טיילת נפלאה עם גינון מוקפד ועשיר בפרחים צבעוניים, נמצאת ברחוב המלכים, בקטע שבדרום למנחת המטוסים. בטיילת תמצאו שביל הליכה מסודר, מתקני משחקים והצללות. הטיילת מצטרפת לרצועת טיילות מצפון לדרום ולדרכי גישה מיוחדות שהוכשרו על מנת לרדת אל החוף.

טיילת ניצה

זוהי הטיילת הצפונית ביותר בקטע שבין מסעדת “המיני גולף” למלון “גליל” ובה אזורי ישיבה, מתחמי משחק, מדשאות ירוקות ושביל ייעודי לרוכבי אופניים. הטיילת מאוד מתאימה למשפחות וילדים ובה מגוון מתקני משחק פיסוליים בדמותם של בעלי חיים ופטריות אדומות כמו באגדות.

טיילת המעפילים

אוהבי התרבות ימצאו את נפשם בטיילת המעפילים. זוהי טיילת ייחודית המקדשת את ערכי האומנויות והספורט. במרכזה של הטיילת ניצבת ”גלריה על הצוק” – גלריה עירונית בה מוצגות תערוכות של מיטב אמני ישראל וכן גלריות פרטיות נוספות. עוד ניתן למצוא בטיילת גם משטח החלקה על גלגיליות, פינות משחק וישיבה.

טיילת השקד

הוותיקה מבין טיילות נתניה ומהווה את המשכה (מדרום) של טיילת ניצה. גולת הכותרת בטיילת הוא האמפיתיאטרון העירוני שלחוף הים בו היא גם מסתיימת. באמפיתיאטרון כאלף מושבים והוא בנוי בצורת קונכייה אקוסטית הסוככת בשתי כנפיה על הקהל הרב הנאסף תחתיהן. בטיילת גם שתי מסעדות, האחת מוקפת אגם קטן ומפל הנשפך בסמוך לגשר עץ ציורי ולשנייה – גג פגודה והיא “תלוייה” על קצה המצוק ומשקיפה אל הים.

טיילת הראשונים

טיילת הראשונים ממוקמת במרכזה של העיר ומהווה המשך טבעי ופתוח למדרחוב. אורכה 500 מטר וניתן לרדת ממנה לחוף סירונית ולחוף הרצל ברגל, או באמצעות מעלית. ייחודה בתשע פרגולות רחבות ידיים עשויות עץ ואבן – לכל פרגולה מבנה גיאומטרי וצבע אחר. לאורכה שפע של בתי קפה ומסעדות וכן פינת משחקים מותאמת לילדים. במרכזה – המעלית אל הים, המאפשרת ירידה מן הנוף אל החוף בתוך 20 שניות בלבד.

טיילת כרמל

טיילת כרמל משתרעת מכיכר “פרחי האבן” שברח’ ברוך רם ועד כיכר “עיר השמש”. מדובר בטיילת קצרה באופן יחסי ליתר המקטעים בטיילות בנתניה. קסמה נוצר בזכות כמה נקודות תצפית נפלאות לים התיכון ונוף ירוק וטבעי. בטיילת פינות ישיבה הניתן לשבת ולפתוח בקבוק יין מול הים.

טיילת דנקנר

טיילת דנקנר היא טיילת קטנה, אורכה 320 מטרים, בין טיילת ראשונים לטיילת כרמל לאורך רחוב דנקנר. שמה הרשמי "טיילת חזית הים", זוהי טיילת מישורית על גב המצוק, אשר הוקמה על הדופן המערבית של רח’ דנקנר. שטח הטיילת – 7 דונם ובה פינות חמד של ישיבה, צמחייה אשר ייחודית לשפלת החוף, תאורה וריהוט גן.

טיילת המצוק

טיילת המצוק בנתניה אשר אורכה 2.7 ק"מ, משתרעת ממלון הכרמל ועד ולקצה הדרומי של נתניה, לאורך המצוק המתנשא מעל הים ברחוב שדרות בן עמי. מדשאות הטיילת מתפתלות לאורך מצוק הכורכר ולאורכה פינות ישיבה מבודדות ונקודות תצפית מרהיבות, המזמינות את המטייל לשבת שעות ארוכות ולצפות אל הים. במרכז הטיילת – גן משחקים לכל המשפחה. מדרום לה – אתר למצנחי רחיפה.

הטיילת הדרומית ע”ש הבמאי קלוד לנצמן

טיילת גלי ים בנתניה מכונה גם הטיילת הדרומית ע”ש הבמאי קלוד לנצמן, אורכה קילומטר וחצי והיא אחת הטיילות היפות בארץ. ייחודה בפסלים סביבתיים, עשויים מחומרים ממוחזרים של האמן הבינתחומי רוסלן סרגייב. הפסלים משמשים לנוי וגם כספסלים, פרגולות ומתקני משחק. בטיילת תאורה דקורטיבית מרשימה, מדשאות, צמחי חוף ופרחים רבים כמו נר הלילה החופי, פרגה צהובה וקיטמון ימי.