מוזיאוני ראלי בקיסריה

יום טיול למוזיאון ראלי בקיסריה

במידה ותרצו לעשות יום טיול נחמד המשלב אמנות, בריזה של ים תיכון, נסיעה של 20 דקות לקיסריה טומנת בחובה יום מלא בחוויות ואמנות.
מוזמנים למוזיאוני ראלי בקיסריה. חווית אמנות לטינו-אמריקאית עכשווית יחד עם אמנות סוריאליסטית וקלאסית
קרן הארי רקנאטי הנה מוסד פרטי ללא מטרת רווח. מטרתו העיקרית היא להציג ולהפיץ את איכותה של האומנות הלטינו-אמריקאית העכשווית, באמצעות מוזיאוני ראלי.

התמונה באדיבות מוזיאוני ראלי לאומנות בקיסריה

מוזיאון ראלי 1 שוכן במבנה מפואר בסגנון ספרדי קלאסי קולוניאלי מרהיב עין, נשקף אל גן פסלים, עצים וים. המוזיאון כולל מספר אולמות בהם אמנות לטינו-אמריקאית ואירופאית מדרום ומרכז אמריקה.

רוב האוספים המוצגים נמנים עם הזרם הסוראליסטי. בקומה השנייה 40 פסלים מקוריים של האמן הספרדי הנודע סלבדור דאלי, משם ניתן לעבור למרפסת רחבת ידיים מסוככת, ובה רחבת פסלים המשקיפה אל הים, מבעד לקשתות של רחבת הפסלים ניתן להבחין באופק בקשתות אמת המים הרומית המפורסמת של קיסריה – האקוודוקט שבנה הורדוס.

בקומה התחתונה מוצגת תערוכה ארכיאולוגית "חלומו של הורדוס" המתארת את קיסריה לתקופותיה. התערוכה ממחישה את החיים בתקופות השונות, את תהליך עבודתם של הארכיאולוגים ואופן תיעוד הממצאים. תערוכה זו יכולה לשמש כמבוא או סיכום של טיול באתר העתיקות של קיסריה.

באולם התערוכות המתחלפות מוצגת תערוכתו של האמן הבלגי הנודע רנה מגריט. במבואה אוסף מדליות שהוטבעו בצרפת המציגות את דיוקניהם של אמנים מפורסמים מהמאה ה- 13 ועד ימנו. בין המוצגים: לאונרדו דה וינצ'י, מיכאלאנג'לו, גויה, ג'קומטי וכד'. באפריל 2007 נחנך מוזיאון מפואר חדש – מוזיאון ראלי 2 הנקרא "זיכרון ספרד" הנמצא בסמיכות למוזיאון ראלי 1 הוותיק.

התמונה באדיבות מוזיאוני ראלי לאומנות קיסריה

מוזיאון ראלי 2 – "זכרון ספרד"

במוזיאון על ארבעת קומותיו מוצגים: ציורים קלאסיים מקוריים בני 400-300 שנה מהמאות ה- 16 עד ה- 18 העוסקים בנושאים מהתנ"ך: אדם וחווה, נח והתיבה, רבקה ויעקב וכד'. כל התמונות עברו רסטורציה לפני תלייתם במוזיאון. בקומה התחתונה קיר המוקדש כולו לנושא גירוש ספרד.

בקומה העליונה סדרה בת 12 ציורים מפרי מכחולו של הצייר הספרדי החשוב פדרו אוריינטה
Pedro Orrente) 1580 – 1645)
העוסקת בחיי אדם וחווה וקין והבל. למיטב ידיעתנו זהו האוסף השלם היחיד במינו בעולם.

הרחבה הגדולה והמיוחדת בכניסה למוזיאון בנויה בהשראת החצר המפורסמת בארמון אלהמברה שנמצא בגרנדה – ספרד. ברחבה מזרקות יפות והבולטת שבהם מזרקת 12 האריות המסמלים את 12 הסמלים בגלגל המזלות ומפיהם ניתזים מים כמו במזרקה המפורסמת בארמון אלהמברה.

עוד ברחבה ניצבים פסלי שיש של הבולטים מיהודי ספרד: הרמב"ם, שלמה אבן גבירול, יהודה הלוי, ברוך שפינוזה ואנשים חשובים שמוצאם מהאנוסים כמו כריסטופר קולומבוס, נוסטרדמוס ועוד. מידע כתוב אודות אישים אלה מופיע על גבי קירות הרחבה. הפסלים פוסלו ע"י האמנית הספרדייה המפורסמת מריה אנג'לס לאזארו גיל (Mariángeles Lázaro Guil) במיוחד עבור המוזיאון.

בנוסף הוקם אתר בו פסלי שיש של האישים המרכזיים שתרמו להקמת מדינת ישראל: בנימין זאב הרצל, דוד בן גוריון, חיים ויצמן, ארתור ג'יימס בלפור, והארי טרומן.

חניה – בשפע ברחבת המוזיאונים ללא תשלום נגישות מלאה לנכים בשני המוזיאונים

כל התמונות והמידע באדיבות מוזיאון ראלי בקיסריה. המידע מוגש כשירות לקהל לקוחותינו. למען הסר ספק המלון אינו אחראי לכל שינוי או עדכון במידע המוגש. לעדכון והזמנות יש להיכנס לאתר המוזיאון >>

התמונה באדיבות מוזיאוני ראלי לאומנות